کلمه کلیدی چیست 

درج کلمه کلیدی پویا یک استراتژی ایده آل برای بهبود رتبه سایت و کاهش هزینه تبلیغات است. اگر کلمه  به درستی انتخاب شود ، می تواند با اجرای درست سئو به کاهش هزینه تبلیغات بسیار کمک کند.

اگر کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید کلمه داینامیک باشد ، پایه سئو رو درست گذاشته اید.

در این مقاله ما هر آنچه را که باید درباره درج کلید کلمه کلیدی بدانید ،از جمله اینکه چه پلتفرم هایی را ارائه می دهند ، چگونه کار می کند و بهترین شیوه ها برای استفاده کلمات کلیدی را بیان خواهیم کرد.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی داینامیک یک ویژگی تبلیغاتی در گوگل ادوردز است که از  برای سفارشی سازی تبلیغات آنلاین برای مطابقت با جستجوهای کاربران در موتورهای جستجو  استفاده می شود.

به عنوان مثال ، اگر برای یک فروشگاه کفش تبلیغ ایجاد می کنید ، می توانید از کلمه کلیدی داینامیکی مثل  “کفش ورزشی زنانه” یا “کفش ورزشی زنانه قرمز” برای نمایش تبلیغاتی استفاده کنید که دقیقاً از کلمات مشابه و پر کاربرد با سرچ بالا را شامل می شود ..

استفاده از اصطلاحات مشابهی که کاربران در موتور جستجو گوگل استفاده می کنند به کاربران این اطمینان را می دهد که دقیقاً محصولی را که به دنبال آن هستند را در اختیارشان می گذاریم .

این یک نمونه از نمایش تبلیغات متنی Google با استفاده از درج کلمه کلیدی داینامیک را  به شما نشان دادیم.

بشتر بخوانیم : سئو تضمینی

seo keyword research می خوانیم : کلمه کلیدی چیست

 

کلمه کلیدی پویا می تواند تقریباً هر جنبه ای از تبلیغات شما را در گوگل تغییر دهد ، از جمله کلید واژه اصلی ، تصاویر  و حتی  صفحه فرود که کاربران به آن فرستاده  می شوند.

از جمله  پلتفرم هایی که درج کلمات کلیدی پویا را ارائه می دهند ،میتوان از Google Ads و Facebook نام برد.

 مزایا و معایب استفاده از کلمه کلیدی آن چیست ؟ 

مزایای درج کلمه کلیدی عبارت است از:

افزایش ارتباط کاربر با محتوا : تطبیق محتوا با خواسته جستجوی کاربرانی که کلمه کلیدی محتوای شما را چستچو کرده اند را به هم مرتبط می کند.
کلمه کلیدی به محتوا ارزش می بخشد : گوگل اصطلاحات درج شده به صورت داینامیک را برجسته می کند و به کاربران بیشتری نشان می دهد و اصطلاحا نرخ کلیک را افزایش می دهد.
رتبه کیفیت مقاله را افزایش می دهد : کلمه کلیدیی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند ، که می توانند نمره کیفیت محتوا را افزایش داده و به جذب کاربران کمک می کند.
برای بازگشت مجدد کاربر موثر است: هدف قرار دادن مجدد کاربرانی که دوباره به دنبال نیاز خود هستند می تواند برای بازیابی سبدهای خرید از دست رفته و ایجاد اعتماد به برند سایت بسیار موثر است.
کلمه کلیدی که به درستی انتخاب شده باشد به شما این امکان را  می دهد چندین کلمه کلیدی مرتبط را با یک کلمه هدف قرار دهید. اگرچه ممکن است از لحاظ زمانی سبب این شود که دیرتر در گوگل رتبه بگیرید  ، اما در کل سئو بهینه شده ای را مدیریت خواهید کرد.
مدیریت تبلیغات پویا آسان تر ، مرتبط تر است و می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. عالی به نظر می رسد ، درست است؟ قبل از غواصی باید چند نکته منفی را بدانید.

معایب مزایای درج کلمه کلیدی شامل موارد زیر می باشد:

می خوانیم : کلمه کلیدی چیست

کلمات کلیدی طولانی تر ممکن است به درستی نمایش داده نشوند: کلید واژه های بلند می توانند نشان دهنده قصد خریدار باشند ، اما ممکن است در جستجوی کاربران به درستی نمایش داده نشوند. بطور مثال ، در نتایج جستجو کلمه “شکلات” را نشان می دهد در صورتی که واژگان کلیدی بصورت “مزایا و معایب شکلات تلخ بر کودکان زیر 10 سال ” بوده است و برای اینکه در نتایج جستجو جا گیرد فقظ شکلات را نشان می دهد .

انتخاب کلمه کلیدی اشتباه باعث ترافیک بی ثمر می شود : البته با دقت در انتخاب لیست کلمات کلیدی خود می توانید از این امر جلوگیری کنید.
کلمه کلیدی باعلامت تجاری یا برند : اگر در کلمه کلیدی از برند تجاری یا برندی استفاده شود ممکن توسط رباتهای جستجو گر گوگل به جهت رعایت قانون کپی رایت محتوا را از نتایج گوگل حذف می کند.

درج کلمه کلیدی بهترین شیوه برای بازاریابی و جذب ترافیک است .
درج کلمات کلیدی یک استراتژی ایده آل برای برجسته شدن در محیط رقابتی گوگل است. با مطابقت دادن کلمات جستجوشده کاربران با کسب و کار شما می تواند کلمه کلیدی بهینه شده ای با نرخ کلیک بالا رتبه سایت شما را بهبود ببخشد و تبلیغات بسیار هدفمندی را ارائه دهد.

با این حال ، ممکن است این فرآیند پیچیده به نظر برسد ، به خصوص اگر شما از نرخ کلیک اطلاعات کمی دارید.

4 روش انتخاب کلمه کلیدی مناسب در مقاله کلمه کلیدی چیست :
1. از کلمات کلیدی که چندین معنا دارند استفاده نکنید .

شاید شما با استفاده از یک کلمه معنایی که در ذهن خود دارید را در محتوا استفاده می کنید اما موتورهای جستجو معنای دیگری از آن کلمه را در جستجوی خود استفاده می کنند .

به عنوان مثال ، اگر می خواهید برای یک کلمه چند منظوره مثل “شستشو” تولید محتوا نمایید  ، استفاده به عنوان کلمه کلیدی معنای مشخصی ندارد . و شما می توانید  “شستشوی بدن با رایحه گل برای پوست های حساس” را برای کلمه کلیدی استفاده نمایید و یک انتخاب عالی است.

 به دو دلیل استفاده از کلمات کلیدی با چند معنی می تواند نتایج مطلوبی برای سایت ایجاد نکندچون محتوای سایت شما را با عباراتی که مرتبط نیستند به نمایش در می آورد.

بطور مثال استفاده از کلمه کلیدی مرتبط 

چکمه های بارانی قرمز
اوکلی هالبروک سیاه
شستشوی صورت با صابون ارگانیک
اینها اصطلاحات بسیار دقیقی هستند که نشان دهنده قصد خریدار است و آنها را برای درج کلمه کلیدی مناسب است.

2.  استفاده از محتوای منطبق با کلمه کلیدی

در یک محتوای منطبق با کلمه کلیدی می توانید از چندینن واژه مرتبط با کلمه کلیدی استفاده نمایید.به عنوان مثال ، فیس بوک به شما این امکان را  می دهد متن ، سرفصل ، تصویر ، توضیحات پیوند را  به محتوا اضافه کنید.

یک مثال فرض کنید که شرکتی تصمیم گرفته در یک تبلیغ ، شکلات سوئیسی و گیلاس را در یک محتوا با استفاده از عکس نشان دهد. تصویر گیلاس بر روی شکلات می تواند در کنار متن تبلیغات شکلات سوئیسی  نمایش داده شود.

تبلیغات پویا که ضعیف طراحی شده اند می توانند تبلیغات نافرجام (و حتی خنده دار) داشته باشد ، اما همچنین اعتماد به برند شما را کاهش داده و میزان تبدیل را کاهش می دهند.

می خوانیم : کلمه کلیدی چیست

همچنین در مقالات قواعد و دستر زبان ادبیات را رعایت نمایید . به عنوان مثال ، برای محتوایی که تولید کرده اید  با تیتر “برای مشاهده ادامه مطلب به بالا  مراجعه کنید …”.

اگر لیست کلمات کلیدی شما عبارت “نیمکت” را شامل می شود ، می توانید عنوان مقاله را به این صورت بنویسید: “برای مشاهده نیمکت طرح 2021 کلیک نمایید”. به کلمات جمع و مفرد توجه ویژه ای داشته باشید.

3. تبلیغات آزمایشی A/B برای  به دست آوردن حداکثر CTR

کلمه کلیدی به شما این امکان را می دهد چندین نسخه از مقاله را آماده کنید ، اما این بدان معنا نیست که شما نباید آزمایش A/B را نادیده بگیرید. در حقیقت ، کلمه کلیدی به شما امکان می دهد گزینه های بیشتری را آزمایش کنید.

به عنوان مثال ، می توانید آزمایش کنید:

عناوین
توضیحات پیوند
دکمه های CTA
متن
تصاویر
کلید واژه ها

برای آزمایش کلمه کلیدی مناسب  ، چندین نسخه از مقاله یکسان با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مشابه ایجاد کنید ، سپس تغییرات را بررسی نمایید.

به عنوان مثال ، می توانید دو نسخه از مقاله ای را که کلمه کفش های دویدن را مورد هدف قرار می دهد ، ایجاد کنید و از چندین تصویر در یک محتوا استفاده کنید ، و در یک مقاله از یک تصویر و در مقاله بعدی دیگر از یک تصویر با متن متفاوت استفاده کنید. وبرای دیدن نتایج حداقل به مدت دو هفته صبر کنید و ببینید کدام نسخه بیشترین کلیک و تبدیل را دریافت می کند.

این روشی برای  آزمایش A/B است کهبه شما کمک می کند تا شروع کنید.

4. محتوای تولید شده را در دسته درست و مرتبط با کلمه کلیدی قرار دهید

بنابراین مطمئن شوید که هر گروه دسته بندی به هم مرتبط هستند. به عنوان مثال ، ممکن است برای رنگ های مختلف یک محصول محتوا ایجاد کنید ، اما از محصولات مختلف در یک گروه با کلمه کلیدی مر تبط استفاده نکنید.

یک رستوران ممکن است از “همبرگر بیکن” ، “چیزبرگر دوبل” و “بلو چیزبرگر” در یک گروه محتوای خود استفاده کند ، اما آنها نمی خواهند از “چیزبرگر بیکن” ، “بال” و “حلقه های پیاز” در یک دسته استفاده کنند.

original scaled می خوانیم : کلمه کلیدی چیست

چگونه می توانم یک کلمه کلیدی صحیح ایجاد کنم؟

 در مقاله کلمه کلیدی چیست چندین پلتفرم تبلیغاتی پولی درج کلمات کلیدی پویا را ارائه می دهند ، از جمله Google و Facebook. در حالی که روند دقیق بسته به پلتفرم متفاوت است ، این راهنما به شما کمک می کند بدون توجه به جایی که تبلیغات خود را ایجاد می کنید ، شروع به کار کنید.

لیستی از کلمات کلیدی هدف برای برای خود ایجاد کنید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا ببینید کاربران در صنف کاری شما چه اصطلاحاتی را جستجو می کنند. اطمینان حاصل کنید که شرایط خاص و مرتبط هستند. به عنوان مثال ، پیتزای پنیر ، پیتزای پپرونی ، پیتزای سوسیس. از کلمات کلیدی کوتاه و گسترده خودداری کنید.برای محتوای خود هدفی تعیین کنید و می خواهید محتوای تولیدی شماچه کاری انجام دهد؟ به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید بارگیری برنامه را افزایش دهید ، فروش را افزایش دهید یا سرنخ هایی ایجاد کنید.

می خوانیم : کلمه کلیدی چیست

تبلیغات فیس بوک و گوگل هر دو بر اساس هدف شما قالب های مختلف تبلیغاتی را ارائه می دهند. اهداف تبلیغات فیس بوک شامل فروش کاتالوگ ، نصب برنامه ، تبدیل ، ترافیک و پیام است.

کلمه کلیدی صحیح فقط یک کلمه کلیدی متفاوت را به محتوای مشابه متصل نمی کنند. همچنین می توانید چندین تصویر ، فیلم ، سرفصل ، CTA و صفحات فرود را بارگذاری کنند. 
محتوای متفاوتی برای عبارتهای جستجوی جمع و مفرد ایجاد کنید ، و مطمئن باشید محتوای شما از لحاظ دستوری صحیح است. همچنین ، مطمئن شوید که مقاله و سرفصل های شما در محدوده کاراکترهای پلتفرم باشد.

محتوای خود را منتشر کرده و نتایج را پیگیری کنید 

وقتی تولید محتوای شما ایجاد شد و مطمئن شدید که همه پیکربندی ها منطقی هستند ، وقت آن است محتوای خود را را منتشر کنید. مواردی را که برایشما اهمیت دارند ، مانند نرخ کلیک یا تبدیل ، پیگیری کنید. نمرات کیفیت را نیز زیر نظر داشته باشید. نمره با کیفیت پایین می تواند CTR شما را افزایش دهد.

درج کلمه کلیدی چیست در قسمت سوالات متداول

مواردی که راتهای گوگل یا هوش مصنوعی برای قرار دادن اصطلاحاتی که با جستجوهای جستجوی کاربران مطابقت دارد کار می کند تا محتوای مرتبط تری را ارائه دهد. این خدمات گوگل به مشاغل این اجازه را می دهد تا محتوای بسیار مرتبط را بدون صرف ساعت ها وقت و هزینه برای ایجاد تبلیغات مختلف برای هر عبارت جستجوی احتمالی ارائه دهند.

آیا باید از کلمه کلیدی صحیح استفاده کنم؟

اگر از تبلیغات پولی استفاده می کنید ،حتما کلمه کلیدی صحیح باشد تا موجب ضرر و زیان نشود . تنظیم آنها نسبتاً آسان است و می تواند نرخ کلیک و تبدیل را افزایش دهد.

در جستجوهای جستجوی کاربران به عنوان مثال ، کاربری که در جستجوی کفش نایک است ، آگهی کفش نایک را می بیند ، در حالی که کاربر در آدیداس جستجو می کند ، آگهی آدیداس را می بیند. ممکن است فکر کنید که آنها تبلیغات متفاوتی هستند ، اما ممکن است یک تبلیغ پویا باشند که به طور خودکار متن و تصویر را جایگزین جستجوی شما می کند.

تفاوت بین تبلیغات استاتیک و پویا چیست؟

تبلیغات استاتیک بدون توجه به نوع جستجوی کلمه کلیدی کاربر در همان حالت ثابت می مانند. تبلیغات پویا برای مطابقت با درخواست های جستجوگران تغییر می کند. آنها ممکن است کپی آگهی ، تصویر یا حتی صفحه فرود خود را تغییر دهند.

چه زمانی نباید از درج کلمه کلیدی چیست استفاده کنید ؟

از درج کلمات کلیدی پویا برای کلمات کلیدی منطبق یا کلمات جستجوی غیر مرتبط استفاده نکنید. اصطلاحات گسترده (مانند کفش یا نیمکت) و عبارتهای جستجوی غیر مرتبط (فکر کنید بال و همبرگر در یک آگهی) می توانند تبلیغات ناخوشایندی ایجاد کنند و فاقد ارتباطی باشند که برای موفقیت محتوا پویا مهم است.

 نتیجه گیری از مقاله کلمه کلیدی چیست

آیا برای افزایش رتبه سایت و افزایش بازدید و افزایش فروش  تلاش می کنید؟ درج کلمه کلیدی پویا ممکن است نکنه طلایی باشد که به دنبال آن بوده اید. با تطبیق آگهی ها با پرس و جوهای جستجوگران ، می توانید محتوای بسیار مرتبط ایجاد کنید که هزینه کمتری دارند و کلیک و بار ترافیکی بیشتری دارند.